Junior Speech: cursul de comunicare pentru copii de la 8 la 13 ani ce îi antrenează pentru a deveni lideri.

Liderii generației viitoare se modelează în prezent.

Copiii pot deprinde abilități de leadeship încă de mici și au nevoie de modele și de mentori în acest sens.

Este imposibil să nu comunici! Indiferent de drumul pe care îl alege în viață, copilul e nevoit să comunice, să prezinte anumite idei, să convingă un auditoriu, să își exprime sentimentele și emoțiile.

Junior Speech este un curs de dezvoltare personală pentru copii în care aceștia învață să își gestioneze emoțiile în fața unei audiențe, învață să aibă încredere în ei, să-și îmbunătățească dicția și să-și antreneze creativitatea.

 

„Lucrez în fiecare zi nu doar să devin un prof mai bun, ci și un model de urmat. Un model care să inspire și să motiveze generațiile tinere”

I-am adresat câteva întrebări despre Junior Speech lui Florin-Marius Ungheanu NLP Master Practicioner, care este antrenorul pentru leadership al celor mici in cadrul Junior Speech și creatorul proiectului:

 

  • Cum ți-a venit ideea programului Junior Speech pentru copii?

Din experiența mea în lucrul cu adulții, tinerii si copiii, am credința că abilitățile de comunicare și expunere a ideilor în public sunt necesare a fi dezvoltate și încurajate de timpuriu. Mi-am dat seama ca există o reținere în expunerea punctului de vedere, o teamă în susținerea argumentelor, o dificultate în comunicarea cu membrii echipelor de lucru. Aceste provocări sunt rezultatul unei încrederi în sine precare.

Programul Junior Speech s-a născut din dorința de a crește încrederea în sine a copiilor, de a le stimula creativitatea, de a îi ajuta să își controleze emoțiile, de a le facilita socializarea cu alți copii și adulți și de a le îmbunătăți dicția.

Junior Speech este creat astfel încât la finalul programului fiecare copil să fie mai încrezător în activitățile pe care le va desfășura în viitor.

  • Ca si părinți, la ce schimbări să ne așteptăm la copiii noștri în urma acestui curs?

Sugestia mea pentru părinți este să evite să pună presiune pe copiii lor prin așteptările pe care ei și le proiectează. Să fie doar atenți la micile lor progrese, acele mici lupte pe care le-au câștigat copiii lor împotriva timidității, fricii (de a greși, de a fi judecat, de noutate, de a nu fi valorizat etc.).

De cele mai multe ori, noi adulții ne așteptăm la progrese extraordinare și ne creăm așteptări irealiste vis-à-vis de cei mici. Și eu am căzut în această capcană. Aveam deseori pretenția ca cei mici să vorbească și să creeze discursuri cu aceeași ușurință cu care o fac eu în prezent. Și uitam de fapt că un pas mic făcut de copil reprezintă un progres uriaș în construirea încrederii în sine.

Permiteți-le copiilor voștri să încerce activități noi, să greșească, să încerce din nou și să reușească. Cu fiecare reușită încrederea în sine va crește și vor dobândi puterea de a realiza tot ce își propun.

  • Ca și părinți, cum putem ajuta, de acasă, în pauzele dintre module și după finalizarea programului?

Această întrebare îmi amintește de povestea următoare:

<<Într-o zi, o femeie și fiul ei s-au dus la Ghandi. Femeia l-a rugat pe Ghandi să îi spună fiului ei să nu mai mănânce toată ziua zahăr. Ghandi i-a spus femeii să se întoarcă cu băiatul său peste două săptămâni.

După două săptămâni, mama împreună cu copilul au venit din nou în fața lui Mahatma Gandhi. Maestrul s-a uitat, cu seriozitate, drept în ochii băiatului și i-a spus:

–  „Dragul meu, nu mai mânca zahăr pentru că o să îți strici dinții!”

Femeia i-a mulțumit lui Ghandi și uimită l-a întrebat:

–  „Maestre, de ce nu i-ai spus vorbele acestea fiului meu acum două săptămâni?”

Mahtama Ghandi a zâmbit și i-a mărturisit:

–  „Nu am făcut-o pentru că acum două săptămâni încă mâncam zahăr.”>>

Dacă vrei să vezi o schimbare în copilul tău, atunci fă mai întâi o schimbare cu/în tine însuți! Cel mai bun mod de a-ți ajuta copilul este prin puterea exemplului. Nu îi poți cere să citească o carte dacă copilul nu te-a văzut niciodată citind sau dacă nu ai nici măcar o carte în bibliotecă.

O altă modalitate de a-l ajuta este prin intermediul jocului. De exemplu, poți inventa povești împreună cu el. În acest mod îi dezvolți creativitatea, cursivitatea în exprimare, varietatea vocală etc.

Un rol important în procesul de învățare este recompensa! Recomand ca fiecare părinte să sărbătorească împreună cu copilul său reușitele micuțului. Din păcate nici adulții nu sărbătoresc reușitele lor, cu atât mai puțin pe cele ale copiilor lor.

De ce este importantă recompensa/sărbătorirea? În primul rând, te ajută să crești stima de sine. În al doilea rând, se formează obiceiuri noi care conduc la comportamente noi. Și iată cum ajungem să ne schimbăm, în ciuda reticenței noastre la schimbare!

După finalizarea fiecărui modul, ofer feedback individual părinților, astfel încât să fie la curent cu evoluția copilului și să știe ce aspecte pot fi îmbunătățite. Sunt părinți care îmi solicită ajutorul și le ofer cu drag anumite sugestii pe care le consider potrivite pentru dezvoltarea emoțională a copiilor. 

  •  Cum ne poți ajuta după curs pentru a păstra beneficiile câștigate de copii?

M-am gândit deja la acest aspect și după cele 5 module, organizez o conferință pentru copii unde pot susține discursuri în fața părinților, bunicilor, prietenilor, colegilor de clasă. În cadrul conferinței copiii prezintă discursurile prin tehnicile învățate și exersate în cadrul modulelor. Copiii care au parcurs programul pot participa gratuit la orice conferință Junior Speech.

În plus, am simțit nevoia de a continua călătoria cu cei mici și am dezvoltat programe pentru avansați: Advanced Junior Speech și Master Junior Speech. Anul acesta (2020) doresc să organizez o tabără de dezvoltare personală la munte, dedicată tuturor copiilor care au participat la programele Junior Speech.

Țin legătura cu părinții pe grupul de Whatsapp și pe grupul privat de Facebook. Mulți dintre copiii care au finalizat programul Junior Speech, participă și la atelierele de creație bilunare organizate de mine împreună cu buna mea prietenă Diana Florentina Tulbure.

  • Cine este Florin Ungheanu în relația cu cei mici?

În primul rând, sunt un copil între alți copii! Ei îmi amintesc cum eram eu în copilărie: câteodată lipsit de încredere în mine, câteodată plin de energie și foarte dezinvolt, câteodată supărat din cauza comparației cu alți copii, urmărit de neputință și îndoială. Totodată sensibil, isteț, ambițios!

În al doilea rând, sunt prietenul lor! Îi ascult, mă joc împreună cu ei, ne distrăm și învățăm unii de la ceilalți. Stabilesc un raport cu fiecare dintre ei, o încredere reciprocă. Îmi deschid sufletul în fața lor, mă vulnerabilizez și ei implicit fac același lucru. Doar în felul acesta consider că putem interacționa sănătos.

În ultimul rând, sunt îndrumătorul lor, “proful cool”, care folosește alt limbaj și alte metode de învățare, diferite de cele cu care s-au obișnuit la școală. Copiilor le lipsesc modelele de urmat, mentorii. Ei sunt complet dezorientați din acest motiv. Așadar lucrez in fiecare zi nu doar să devin un prof mai bun, ci și un model de urmat, un model care să inspire și să motiveze.

Urmatorul modul al cursului Junior Speech este programat sa inceapa la Constanța din data de 8 februarie 2020.

Pentru mai multe detalii accesațihttps://florinungheanu.ro/junior-speech/.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *