Părinți

Eveniment! Interviu în direct! Cum să Captivezi Elevii în Online

02.09.2020, ora 16:30, pe pagina de Facebook @blogenglezacopii:
Interviu LIVE cu Claudia Ispas, profesoară de matematică și Florina Zecheru, învățătoare, despre activitatea școlară online:
🤔Ce tehnologie folosesc?
🤔Cum și-au adaptat activitățile pentru interacțiunea online?
🤔Ce metode au folosit pentru dinamizarea clasei?
📌Trecerea de la școala în sala de clasă la școala ONLINE a fost o schimbare majoră pentru cadrele didactice din Romania. Nevoia de adaptare la noua paradigmă a testat limitele profesorilor cel puțin la fel de mult cum au fost și cele ale cadrelor medicale.
📌În perioada martie-iunie 2020 educatorii (nume generic pentru cadre didactice din învățământul de stat și privat) au devenit EROII copiilor noștri. Ce instrumente au folosit ei pentru a-și îndeplini misiunea și ce instrumente ar putea folosi orice educator de acum înainte, ținând cont de faptul că sunt situații în care școala onlive va rămâne din nou singura soluție.
Vă așteptăm să ne urmăriți și să ne adresați întrebările voastre pe tema discuției.

Resurse Online Irezistibile pentru Copii când Învață Limba Engleză

Engleza pentru copii nu a fost niciodată mai ușor de asimilat și consolidat ca acum, când avem la dispoziție atât de multe resurse online!

Din seria #resurseonline pentru invatarea limbii engleze, va prezint website-ul FUNBRAIN.COM.

Este folositor pentru ca:

  • Are activitatile sortate pe grupa de varsta, de la gradinita pana la clasa a 8-a (13-14 ani, in SUA), astfel incat se poate merge progresiv, pana la nivelul la care copilul se simte conformabil cu înțelegerea infomației.
  • Activitatile si filmuletele dezvolta si abilitatile de citire si intelegere a unui text, cu ajutorul unor carti populare pentru copii pe care le pot citi in limba engleza direct pe site.
  • Există categorii de jocuri și filmulețe pentru experimente științifice și noțiuni de matematică
  • Videoclipuri cu muzica si text pe ecran, speciale pentru copii, pentru a canta impreuna cu personajele in sistem karaoke.

Astept comentariile voastre si reactiile copiilor la acest website.

Resurse online pentru exersarea limbii engleze – Freerice.com

Incep seria despre #resurseonlinepentruinvatarealimbiiengleze cu un website care te invata in acelasi timp sa daruiesti.
www.freerice.com este dezvoltat de Programul pentru Alimentatie al Natiunilor Unite si ajuta la adunarea de fonduri pentru hrana acolo unde sunt comunitati care au nevoie de acest ajutor in intreaga lume.

Cum functioneaza:
👉 Freerice iti afiseaza o serie de jocuri sub forma de chestionar cu raspunsuri. Activitatea de a rezolva chestionarele te ajuta sa iti consolidezi cunostintele la limba engleza (pe ale tale sau pe ale copilului tau).
👉 Poti accesa o sectiune de ✔️VOCABULAR sau una de ✔️GRAMATICA
👉 Poti accesa mai multe sectiuni tematice precum ✔️GEOGRAFIE, ✔️STIINTE, ✔️ACTIUNI UMANITARE SI DE PROTECTIE A MEDIULUI, ✔️HRANA SANATOASA
👉 Pentru fiecare raspuns corect site-ul afiseaza o reclama platita care inseamna bani adunati in contul organizatiei pentru a putea face donatii in alimente/

Freerice poate fi instalat si sub forma de aplicatie pe mobil, pentru a-ti consolida cunostintele la engleza oriunde te afli, atunci cand ai putin timp disponibil.
Astept sa imi povestiti daca v-a fost de folos si sa postati si voi idei de activitati online care sa ajute la invatarea limbii engleze pentru cei mici si cei mari!

10 activități simple și fără costuri de făcut în casă pentru copii de 2-3 ani

Când nu putem ieși din casă, nici socializa sau merge la locuri de joacă pentru copii avem nevoie de idei pentru a „încălzi” imaginația piticului curios și a-l ține ocupat. Nu uitați: un creier stimulat de mic este un creier „forțos”, care își va dovedi puterea mai târziu.

 

  1. Ora de dans

Ritmul este înnăscut pentru noi toți iar cei mici îl adoră! Arată-i câteva mișcări și cere-i să te copieze. Apoi încurajează-l să îți arate el mișcări noi, pe care tu să le copiezi și distrați-vă cu aceasta împreună.

Joacă-te de-a DJ-ul pornind și oprind muzica și in același timp pornind și oprind mișcarea acolo unde v-a surprins. Vei aduce mai mult umor și implicare în jocul vostru, învățându-l în același timp pe pitic să își concentreze atenția și să își îmbunătățească coordonarea mișcărilor.

 

Bucurați-vă împreună pe ritmuri mai alerte sau mai lente. Inventați mișcări adaptate fiecărui ritm și creați din acestea o coregrafie numai a voastră.

  1. Forme, culori și mărimi

Alege obiecte din casă care conțin asemănări și deosebiri și cere-i copilului  să le sorteze în funcție de formă, apoi de culoare. Poți începe cu piese de construit sau tip Lego și continua cu obiecte de bucătărie, îmbrăcăminte, cutii de diverse forme si culori.

Daca nu e prima oara când joci acest joc și vrei să introduci obiecte noi, poți decupa câteva forme (triunghi, cerc, steluță, pătrat, dreptunghi) din carton colorant, să le amesteci și să le folosiți pe acestea. Treptat, poți introduce și variațiuni „mai mic”, „mai mare”, pentru a crea o a treia formă de sortare, după mărime.

Este un joc ce ajută la înțelegerea și reținerea formelor geometrice, a categoriilor și mulțimilor dar și a conceptelor mic/mare.

Jocul forme-culori-mărimi poate fi continuat și în afara casei, la plimbare, atunci când identificați obiecte din exterior de diferite forme și culori (semne de circulație, uși, ferestre, acoperișuri, etc.)

  1. Distracție cu vopsele colorate

Vopseaua non-toxică și lavabilă se găsește acum în magazinele de jucării, așa că nu ai nici un motiv să îl ferești pe cel mic de pasta colorată.

Îmbracă-l cu un șorțuleț de protecție, lipește pe masă bucăți de ziar sau folie de plastic, ca sa nu se murdărească, apoi să înceapă joaca!

Chiar dacă piticul tău nu poate încă să țină foarte bine în mânuță o pensulă sau un creion colorat, cu siguranță va adora să înmoaie în vopsea un burețel, o bucată de șervețel rulat sau propriile degețele.

Arată-i cum să creeze amprente colorate cu mânuțele sau să ștampileze colorat pe o coală albă

 

cu o bucată de cartof sau lămâie.

Creați împreună o poveste pe marginea desenului rezultat apoi afișați-l la loc de cinste alături de altele din colecție.

  1. E vremea pentru rime

 

La fel ca și ritmul de dans, rimele ne atrag și sunt ușor de reținut și de aranjat în interacțiuni haioase. Alege câteva poezii simple, cu ritm și rimă, și repetă-le ca și cum i-ai spune o poveste în timp ce îi arăți imagini și acțiuni care să ilustreze cuvintele. Odată ce ați adunat toate obiectele și ați spus o dată sau de 2 ori poezia cu ajutorul lor, puteți cere celui mic să „interpreteze” poezia în timp ce o spuneți, sau sa o spună el, cu ajutorul recuzitei deja cunoscute.  Las aici 3 poezii care nu necesită foarte multă pregătire sau pentru care este ușor să găsiți obiectele numite printre jucăriile pe care le aveți deja.

 

Cățeluș cu părul creț

Fură rața din coteț

Și se jură că nu fură

Și l-am prins cu rața-n gură

 

Cuțu, cuțu na Grivei

 

Mămăligă dacă vrei

Dacă nu, o pun în coș

Și-o dau mâine la cocoș.

 

 Degetul mare pleacă la plimbare

Arătătorul aduce paltonul

Mijlociul duce pardesiul

Inelarul duce geamantanul

Degetul mic, nu duce nimic

Fiindcă e pitic.

  

  1. Jocul cu plastilina

Plastilina poate fi o jucărie foarte versatilă. La 18 luni bebelușul s-ar putea să poată numai să o str

 

ângă și să o lovească cu pumnii dar spre vârsta de 2 ani îl poți încuraja să creeze mici obiecte din ea.

Întinde plastilina pe masă și arată-i bebelușului cum să creeze modele pe ea cu furculița, cu forme de prăjituri sau numai cu degetul.

Încearcă să faci modele simple (caracatița, șarpe, bănuți, etc) și vezi dacă  poate ghici ceea ce ai făcut sau ajută-l să facă și el.

  1. Spălatul vaselor

Chiar dacă pentru tine este o corvoadă, cel mic va fi extraordinar de încântat dacă îl lași și pe el să spele câteva vase.

Pregătește-te bine cu o cârpă pe jos, în dreptul vasului cu apă iar pe pitic împachetează-l bine cu un șorț impermeabil apoi distracția poate începe. Lasă-l să toarne singur câteva picături de detergent într-un vas cu apă special pregătit pentru el, oferă-i un burete și câteva ustensile din plastic pe care să le curețe el în timp ce tu speli celelalte vase. Urcă-l pe un scaun mai înalt, astfel încât să fiți la același nivel și asigură-te că e în siguranță, în apropierea ta.

Probabil că nu vei reuși să speli prea multe vase din cele care îți revin, dar bucuria acestor momente împreună merită o mică amânare!

  1. Activități pe cuvinte care rimează

Dezvoltarea simțului ritmului și al rimei este o deprindere sănătoasă, care va ajuta la îndrăgirea poeziilor și a poveștilor și poate preceda dragostea pentru a citi și a formula compuneri care vor fi necesare în timpul școlii.

 

Cântecelele și poeziile ritmate, cu multe cuvinte repetitive, interjecții și onomatopee, ajută în acest sens.

Alege de fiecare dată câte o rimă simplă și asociaz-o cu mișcări ale buzelor, ochilor, mâinilor sau picioarelor. Cu cât copilul este mai mare cu atât este mai ușoară dar și mai indicată introducerea de mișcări „încrucișate”, adică braț stâng-picior drept, braț drept picior stâng, în față/în spate, sus/jos.

Aceste tipuri de mișcări stimulează în același timp ambele emisfere cerebrale, cu rezultate pe termen lung în dezvoltarea vorbirii dar și a motricității fine a copilului.

Iată aici câteva exemple de rime pentru a fi asociate cu astfel de activități:

Dacă vesel se trăiește, bate aşa
Dacă vesel se trăiește, bate aşa
Dacă vesel se trăiește, unul altuia zâmbeşte
Dacă vesel se trăiește, bate aşa!

Dacă vesel se trăiește, fă aşa
Dacă vesel se trăiește, fă aşa
Dacă vesel se trăiește, unul altuia zâmbeşte
Dacă vesel se trăiește, fă aşa!

Dacă vesel se trăiește, calcă aşa
Dacă vesel se trăiește, calcă aşa
Dacă vesel se trăiește, unul altuia zâmbeşte
Dacă vesel se trăiește, calcă aşa!

Dacă vesel se trăiește, bine e
Dacă vesel se trăiește, bine e
Dacă vesel se trăiește, unul altuia zâmbeşte
Dacă vesel se trăiește, bine e!

Dacă vesel se trăiește, bate aşa
Dacă vesel se trăiește, bate aşa
Dacă vesel se trăiește, unul altuia zâmbeşte
Dacă vesel se trăiește, bine e!

 

 

Ce petrecere frumoasă e la margine de lac
Broscărimea bucuroasă are vin și cozonac
Oac oac diri-diri-dam
Oac-oac oac-oac diri-diri-dam
Oac oac diri-diri-dam
Oac-oac oac-oac diri-diri-dam
Un broscoi cântă la cobză și o broască la țambal
O broscuță mică, strâmbă, vrea să joace sus pe deal
Oac oac diri-diri-dam
Oac-oac oac-oac diri-diri-dam
Oac oac diri-diri-dam
Oac-oac oac-oac diri-diri-dam
Dintr-o trestie înaltă a ieșit un câine șchiop
Broscărimea speriată a luat-o la galop
Oac oac diri-diri-dam
Oac-oac oac-oac diri-diri-dam
Oac oac diri-diri-dam
Oac-oac oac-oac diri-diri-dam

 

  1. O lume minunată, numai a lui

Pe măsură ce crește, bebelușul tău va aprecia din ce în ce mai mult să se joace de unul singur. Jocul de rol începe să se dezvolte de la această vârstă, așa că poți aranja așa-zise activități de joacă împreună cu păpușele sau figurine de pluș sau cu mașinuțe.

Sugerează-i bebelușului tău că poate să le facă baie păpușilor sau să spele mașinuțele și camioanele cu apă și un burete.

O altă idee este să îi dai o cutie de carton pe care o poate folosi in mod imaginar ca și căsuță pentru păpuși sau garaj, de exemplu.

Poți crea un acoperiș sub care copilul să se joace ca și cum ar fi într-o ascunzătoare. Folosește cârlige de rufe pentru a plasa un cearceaf pe speteaza a 2 scaune sau acoperă o masă mică cu o față de masă.

Lasă-i la îndemână jucăriile pe care le poate folosi în jocurile imaginare ca să și le poată lua singur.

  1. Desenatul

Bebelușii au nevoie de practică pentru a învăța să controleze un creion. Pentru a-l încuraja să deseneze „imagini” creează-i o zonă cu o măsuță la nivelul lui și cu multe creioane colorate sau creioane cerate.

Spune-i bebelușului tău să își așeze mâinile și picioarele pe hârtie , apoi trasează o linie în jurul lor. Arată-i cum să le coloreze în interiorul conturului. Apoi poți să-l ajuți să traseze un contur în jurul mâinilor și picioarelor tale. Mai poți să-i conturezi imagini simple, precum o floare, o pisică sau o mașină pentru ca el să poată să o coloreze, să mâzgălească pe această temă sau să încerce să le copieze.

  1. Jocul cu mingea

Mingiile mari de spumă sau cele gonflabile, de plajă, sunt ideale pentru apucat și lovit. Totuși, merită să ai și mingii de dimensiuni și culori  diferite, pentru ca să vă jucați o varietate de jocuri cu mingea.

De obicei până la vârsta de 2 ani bebelușii pot lovi și uneori prinde o minge mare și moale.

Așază-te față în față cu bebelușul și a

runcă-i mingea ușor, în aer sau pe covor, apoi cere-i să ți-o trimită înapoi. Dacă reușește, mărește de fiecare dată distanța dintre voi cu un pas.

Jucați-vă bowling cu sticle goale de ½ de litru în care puneți o cantitate mică de apă și închideți bine capacul. Apoi aruncați cu mingea în ele.

Arată-i bebelușului cum să țintească un coș de hârtii gol cu o minge și ajută-l să reușească aruncarea.

Activitățile descrise sunt inspirate din Usborne Parent’s Cards – 50 Things to Do with Your Toddler (Carduri pentru părinți de la Usborne – 50 de activități pe care le poți face împreună cu bebelușul tău – de la 18 luni până la 3 ani). Setul de carduri, împreună cu alte cărticele valoroase de la Usborne, potrivite acestei vârste, poate fi comandat din secțiunea magazin din pagina de Facebook @blogenglezacopii

Profesorii schimbării

Tineri de top care nu ar fi considerat în mod normal meseria de profesor devin pansamentul unei răni care se închide.

Știați că avem în Romania profesori talentați care aleg de bună voie și cu bucurie să lucreze în școli cu elevi din medii vulnerabile?

Într-un timp în care educația găsește din ce în ce mai greu profesori cu vocație și viziune, iată că de fapt provocarea este de a forma un sistem care să transforme dorința noastră de a schimba lucrurile în bine în motorul devenirii personale .

Astfel, tineri de top care nu ar fi considerat în mod normal meseria de profesor își înțeleg scopul ca fiind acela de a provoca schimbarea si apoi devin pansamentul unei răni care se închide.

Pentru ca profesorii schimbării să răsară este nevoie de o chemare și apoi de un mediu în care să se dezvolte armonios și să le permită să se așeze fiecare la locul unde este mai mare nevoie de ei.

Teach for Romania este o organizația non-guvernamentală, care caută și pregătește oameni valoroși, cu sau fără experiență anterioară de predare, pentru a deveni profesori în învățământul de stat, pentru copiii din medii vulnerabile. Teach for Romania recrutează riguros pe cei mai talentați și motivați români, ajutându-i să conștientizeze impactul pe care îl pot avea prin alegerea profesiei de dascăl.

Am făcut un pas către sufletul unui astfel de profesor, ca să îi înțeleg motivația, să o relatez, să o multiplic!

VERONICA MICUȘCĂ face parte din generația a 6-a  de profesori găsiți și susținuți de Teach for Romania. Ea s-a întors din Tenerife, unde preda limba engleză, special pentru a deveni profesoară pentru copii din medii vulnerabile. Ca să poată ajunge la școala din satul Sudiți, județul Ialomița, Veronica se trezește zilnic la ora 5.30 iar activitatea ei ajunge să se încheie spre miezul nopții.

– Veronica, de ce ai ales sa te alaturi profesorilor susținuți de Teach for Romania?

– M-am alăturat comunității de profesori susținuți de Teach for Romania din dorința de a contribui la schimbarea pozitivă a societății prin implicarea activă în sistemul educațional român.

– Cum arată o zi de lucru pentru tine?

– O zi de lucru pentru mine începe la aproximativ 05:30, pentru ca la 06:30 să fiu în autobuzul ce mă duce spre școală. Orele de curs le încep la ora 8:00 și le închei de obicei în jurul orei 13:00-14:00. Revin în oraș, iar după-amiaza urmează alte ore de lucru pentru pregătirea lecțiilor și materialelor pentru ziua următoare și pentru realizarea diverselor proiecte școlare, cât și sarcini ce țin de documentare și formare, fie prin intermediul Inspectoratului Școlar Județean, fie prin programul și comunitatea Teach for Romania. Astfel, de cele mai multe ori ajung să-mi închei ziua spre miezul nopții.

– Care a fost/este cea mai mare provocare a ta in calitate de profesor într-o școală cu grad de defavorizare (găsiți aici lista școlilor din Romania care se află în această situație si criteriile folosite pentru stabilirea gradului de defavorizare)?

– După cum bine știm, în mediile dezavantajate nu este niciodată doar o provocare cu care să ne confruntăm și de cele mai multe ori este foarte greu să stabilim care din ele “arde” mai tare. Îmi permit să spun că sunt toate interconectate sau derivate una din cealaltă. În cazul meu, provocarea zilnică din școală este comportamentul violent, atât verbal cât și fizic, dintre elevi, ceea ce face ca demersul didactic să se “împotmolească” și să fiu centrată mai mult pe abilitățile socio-emoționale ale elevilor cu care lucrez.

Cel mai mare succes: a rămâne motivată și implicată în ciuda resemnării celorlalți

– Care a fost/este cel mai mare succes pe care l-ai avut in activitatea ta la școala din Sudiți?

– Consider că marele succes al nostru – al celor care alegem să ne implicăm activ în medii vulnerabile și/sau dezavantajate – este acela că, în pofida a tot ce experimentăm zi de zi și a piedicilor cu care ne întâlnim, reușim să rămânem pe poziții și să nu renunțăm la cauza către care am ales să ne îndreptăm energia. Un “Aaa, acum am înțeles!”, un “Mi-a plăcut ora aceasta!” sau un “Mulțumim pentru că încercați să fim o clasă unită!” venite din partea elevilor anulează, pentru mine, orice “De ce te complici atât?” sau “Nu vezi că nu ai cu cine?” venite din partea adulților resemnați și blocați în cutume învechite.

– Cum îl motivezi să învețe o limbă străină pe un copil care trăiește la limita sărăciei?

– Pentru motivarea elevilor în a învăța o limbă străină (în cazul meu limba engleză), încerc să-i apropii de situații reale, discutând împreună oportunitățile de care pot profita prin cunoașterea a cel puțin unei limbi străine și cum își pot îmbunătăți nivelul de trai. Uneori folosesc și exemplul personal sau al cunoscuților mei: faptul că am locuit multă vreme în afara României unde cunoașterea limbilor străine m-a ajutat foarte mult sau cum am cunoscut persoane care au fost nevoite, fie pentru a-și păstra locul de muncă, fie pentru a putea avansa, să înceapă studiul unei limbi străine la o vârstă înaintată și cum au întâmpinat greutăți în asimilarea târzie a acestor cunoștințe. De asemenea, recent am stabilit legătura cu profesori de limba engleză din alte țări și suntem pe punctul de a începe un proiect de corespondență prin scrisori între elevi, aceștia fiind încântați de ideea unui astfel de schimb intercultural. ?

În anul școlar 2019-2020, 135 de cadre didactice (80 de participanți în program și 55 de alumni în școli publice) predau în 108 școli din 17 județe și lucrează cu aproximativ 10.000 de copii.

Înscrierile pentru o nouă generație de profesori se termină pe data de 30 martie. Află mai multe detalii aici

 

Cum să crești IQ-ul copilului tău fără stres.

Cum să ai un copil relaxat, calm și implicat în tot ceea ce face prin Metoda Silva pentru copii.

Concentrarea atenției a devenit o provocare atât pentru adulți cât mai ales pentru copiii prezentului. Cu sau fără tabletă și telefon, suntem bombardați cu informații din toate direcțiile și sursele. Trăim în secolul vitezei. În consecința apar tot mai mulți copii diagnosticați cu ADHD (deficit de atenție și hiper-activitate), copii și adulți stresați.

Ne putem, oare, apăra în vreun fel de suprasolicitarea informațională? Ne putem trăi viața fericiți și lipsiți de stres?
În urmă cu peste 70 de ani un tata cu 10 copii a observat că, deși toți aveau aceleași mediu de lucru și aceeași susținere la școală, nu toți aveau aceleași rezultate. Pasionat de psihologie el a studiat operele lui Freud, Adler și Jung și a ajuns apoi să răspundă cu DA la întrebarea dacă este posibilă mărirea IQ-ului unui copil. Jose Silva a început să studieze științific modul în care copiii lui reușeau să rețină și să reproducă informațiile în contextul în care creierul lor era “liniștit” prin exerciții de control al atenției. Studiile lui au durat 28 de ani și Silva a înțeles că creierul este cu atât mai energic când este mai puțin activ, apoi a aflat cum se poate obține această „liniștire” a creierului și a formulat metoda care îi poartă numele. El își dorea ca în final, adulți sau copii, să își poată îmbunătăți performanța mentală și să poată învăța singuri cu rezultate maxime, fără ajutor din exterior.

Ceea ce a făcut Jose Silva pentru copiii lui a fost să le ofere o serie de tehnici de autocontrol mentalcare au avut drept beneficii îmbunătățirea memoriei, învățarea mai rapidă, creșterea capacității de memorare și concentrare, creșterea încrederii în sine, îmbunătățirea capacității de reținere a informațiilor, liniștirea minții și dezvoltarea capacității de relaxare, analiza tiparelor verbale și comportamentale, înlăturarea durerilor în mod natural. Aceste tehnici sunt disponibile atât copiilor cât și adulților prin cursurile de autocontrol mental care îi poartă numele și care sunt organizate peste tot în lume, inclusiv în România sub denumirea “Metoda Silva pentru copii”.

Metoda Silva este o cale de a crește capacitatea mentală a copilului fără stres, prin exerciții de relaxare și concentrare îmbrățișate cu entuziasm de către cei mici.
La cursul “Metoda Silva pentru copii” cei mici învață tehnici de relaxare, igienă mentală, gândire pozitivă și realizarea dorințelor precum ecranul mental, cheile de memorie, oglinda minții, controlul obiceiurilor, dușul energetic, controlul viselor și controlul viselor urâte, controlul stării, controlul trezirii, controlul durerii, cum să adoarmă ușor. Acestea îi ajută pe copii să capete încredere în propriile forțe, să devină conștienți de capacitățile lor extraordinare, să scape de timiditate, să se descurce cu ușurință în orice situație provocatoare.

Metoda Silva pentru copii” se adresează piticilor cu vârste între 6 și 12 ani.
Cursul durează două zile în care cei mici învață prin jocuri și interacțiuni, sunt încântați să participe și se întorc cu drag la repetare dacă li se dă ocazia.

Vezi aici impresiile copiilor participan’i la curs.

Programul cursurilor Metoda Silva pentru copii și alte detalii se găsesc aici.

Despre salvarea albinelor și exersarea limbii engleze

Despre salvarea albinelor și exersarea limbii engleze

Cât ai plăti pentru un club de conversație în limba engleză pentru tine și copilul tău? Dar dacă este și unul tematic, care ajută la înțelegerea unor subiecte de mediu și la salvarea planetei? Și dacă este în același timp un mod plăcut de socializare cu oameni de calitate, care pot completa frumos o dimineață de duminică?

Nicoleta Manolache a a simțit că este nevoie de un astfel de club; ea pregătește materiale create din suflet pentru ca duminică dimineața să ofere ocazia oricui dorește, de a-și perfecționa în mod gratuit pronunția, vocabularul și fluența în limba engleză. Pietricele pictate cu talent și pasiune, liste de vocabular și întrebări ajutătoare, exemple din viața de zi cu zi, toate sunt puse laolaltă în sprijinul participanților la club și puse la dispoziția lor în mod gratuit.

English Speaking Club Constanța adună duminică de duminică un grup de adulți și copii care vorbesc, scriu și gândesc în limba engleză timp de cel puțin două ore.

„Există o frică de a vorbi engleza și un singur mod de a o depăși: vorbind engleză!”

Iată cum își descrie chiar Nicoleta proiectul:

„ESC (English Speaking Club) este un proiect de suflet. Am început acest proiect anul trecut între prieteni, din dorința comună de a petrece timp de calitate împreună. Ne întâlnim săptămânal la o cafea sau o pizza cu intenția de a conversa pe diverse teme de interes pentru membrii noștri și pentru comunitate, folosind limba engleză ca mijloc de comunicare. Râdem, glumim, ne amuzăm împreună de greșelile noastre, învățăm împreună lucruri noi într-un cadru informal și relaxat.

Există mulți oameni în orașul Constanța care au studiat engleza la școală sau pur și simplu au prins-o din zbor, oameni cărora le este ușor să înțeleagă limba, dar nu la fel de ușor să o vorbească. Există o frică de a vorbi engleza și un singur mod de a o depăși: vorbind engleză! Și aceasta este practic misiunea clubului nostru: să îi ajutăm pe vorbitori să își piardă această frică de a comunica în engleză. ESC oferă această oportunitate de a ne cunoaște, susține, motiva, încuraja și ajuta unul pe celălalt, în așa fel încât engleza să devină pentru fiecare dintre noi un mijloc de comunicare comod și la îndemână.

Clubul nostru se adresează tuturor celor care își doresc să își îmbunătățească sau să își mențină nivelul de engleză. Tematica dezbătută este postată în fiecare luni pe pagina noastră de Facebook (English Speaking Club Constanta), în așa fel încât membrii ESC să se poată acomoda pe parcursul săptămânii cu vocabularul specific. De asemenea postez articole, filmulețe și alte materiale relevante.

Pentru viitor, ne dorim ca ESC să continue să crească atrăgând oameni pasionați și entuziaști, să continue să ofere o alternativă de duminică apreciată de constănțeni și turiști devenind astfel un pol pozitiv pentru comunitatea locală.”

Club de conversație în limba engleză și atelier de dezvoltare personală în același timp

Subiectul discuției de la ultima întâlnire a fost„Help the Bees Survive and Thrive”  – „Să ajutăm albinele să supraviețuiască și să prospere”. Am conștientizat de ce avem nevoie  de albine, care sunt pericolele la care le expunem și ce putem face pentru a le proteja. Și am plecat acasă cu tolba plină de cuvinte noi în limba engleză dar și cunoscând câteva acțiuni concrete pe care le poate face fiecare dintre noi de acum pentru a ajuta albinele. Duminica viitoare discutăm despre „Food Waste” – „Risipa de mâncare”

Ce spun participanții la activitățile English Speaking Club Constanța

Le-am rugat pe Teodora, Alina și Oana, participante la cea mai recentă ediție a English Speaking Club, să îmi spună impresia lor despre această experientă:

Teodora: „I found about the English speaking club on Facebook. A friend of mine hit interested on the page of the event. We could say it was the word of mouth. I think it’s awesome we have such an initiative in Constanța. Practice is very important in learning a foreign language. It’s like riding a bike. I am truly happy that I attended the activities of the Club as I had the opportunity to meet nice and interesting people, I had the opportunity to practice my English skills and to find more information on general interest subjects. Many thanks to Nicoleta. She is a real trailblazer.”

„Am aflat despre English Speaking Club de pe Facebook. Un prieten s-a arătat interesat pe pagina evenimentului. Se poate spune că a fost la recomandare. Cred că este extraordinar faptul că avem o astfel de inițiativă aici în Constanța. Exercițiul de a vorbi este foarte important în învățarea unei limbi străine. Este că și mersul pe bicicletă. Mă bucur mult că am participat la aceste activități ale clubului și am avut ocazia de a întâlni oameni plăcuți și interesanți, am avut ocazia să-mi exersez abilitățile de limba engleză și să aflu mai multe informații despre subiecte de interes. Multe mulțumiri Nicoletei. Este un adevărat deschizător de drumuri!”

Alina: „Am ales să particip la curs pentru că auzisem de la o prietenă cât de distractivă și dedicată e Nico. Am fost foarte entuziasmată să aflu de această întâlnire duminica. Eu folosesc engleza scrisă la muncă și adeseori, dacă nu chiar zilnic, și vorbită și simțeam nevoia să îmi îmbunătățesc abilitățile de vorbit în limba engleză într-un mediu distractiv. Cu ce am plecat azi de acolo? Cu bucuria că am mai cunoscut câțiva oameni frumoși, cu care mi-a făcut plăcere să vorbesc, că am mai învățat câteva lucruri noi și am continuat să exersez și engleza vorbită. Aștept cu nerăbdare să văd ce jocuri și idei mai aduce Nico data viitoare.”

Oana: „Nicoleta este o persoană minunată, pasionată, lângă care nu te plictisești niciodată și care a reușit să pună laolaltă persoane cu un scop comun. Mă bucur enorm că a avut inițiativa de a crea acest club. Consider că teoria fără practică nu are prea multă însemnătate, ESC este locul potrivit pentru a-mi îmbunătăți comunicarea în general și în limba engleză în special.”

English Speaking Club are loc în fiecare duminică la Constanța. Tema zilei, programul și locația sunt anunțate săptămânal pe pagina de Facebook a clubului, prin care îți poți anunța participarea la eveniment: https://www.facebook.com/English-Speaking-Club-Constanta-1131840903653369/.

 

 

Junior Speech: cursul de comunicare pentru copii de la 8 la 13 ani ce îi antrenează pentru a deveni lideri.

Liderii generației viitoare se modelează în prezent.

Copiii pot deprinde abilități de leadeship încă de mici și au nevoie de modele și de mentori în acest sens.

Este imposibil să nu comunici! Indiferent de drumul pe care îl alege în viață, copilul e nevoit să comunice, să prezinte anumite idei, să convingă un auditoriu, să își exprime sentimentele și emoțiile.

Junior Speech este un curs de dezvoltare personală pentru copii în care aceștia învață să își gestioneze emoțiile în fața unei audiențe, învață să aibă încredere în ei, să-și îmbunătățească dicția și să-și antreneze creativitatea.

 

„Lucrez în fiecare zi nu doar să devin un prof mai bun, ci și un model de urmat. Un model care să inspire și să motiveze generațiile tinere”

I-am adresat câteva întrebări despre Junior Speech lui Florin-Marius Ungheanu NLP Master Practicioner, care este antrenorul pentru leadership al celor mici in cadrul Junior Speech și creatorul proiectului:

 

  • Cum ți-a venit ideea programului Junior Speech pentru copii?

Din experiența mea în lucrul cu adulții, tinerii si copiii, am credința că abilitățile de comunicare și expunere a ideilor în public sunt necesare a fi dezvoltate și încurajate de timpuriu. Mi-am dat seama ca există o reținere în expunerea punctului de vedere, o teamă în susținerea argumentelor, o dificultate în comunicarea cu membrii echipelor de lucru. Aceste provocări sunt rezultatul unei încrederi în sine precare.

Programul Junior Speech s-a născut din dorința de a crește încrederea în sine a copiilor, de a le stimula creativitatea, de a îi ajuta să își controleze emoțiile, de a le facilita socializarea cu alți copii și adulți și de a le îmbunătăți dicția.

Junior Speech este creat astfel încât la finalul programului fiecare copil să fie mai încrezător în activitățile pe care le va desfășura în viitor.

  • Ca si părinți, la ce schimbări să ne așteptăm la copiii noștri în urma acestui curs?

Sugestia mea pentru părinți este să evite să pună presiune pe copiii lor prin așteptările pe care ei și le proiectează. Să fie doar atenți la micile lor progrese, acele mici lupte pe care le-au câștigat copiii lor împotriva timidității, fricii (de a greși, de a fi judecat, de noutate, de a nu fi valorizat etc.).

De cele mai multe ori, noi adulții ne așteptăm la progrese extraordinare și ne creăm așteptări irealiste vis-à-vis de cei mici. Și eu am căzut în această capcană. Aveam deseori pretenția ca cei mici să vorbească și să creeze discursuri cu aceeași ușurință cu care o fac eu în prezent. Și uitam de fapt că un pas mic făcut de copil reprezintă un progres uriaș în construirea încrederii în sine.

Permiteți-le copiilor voștri să încerce activități noi, să greșească, să încerce din nou și să reușească. Cu fiecare reușită încrederea în sine va crește și vor dobândi puterea de a realiza tot ce își propun.

  • Ca și părinți, cum putem ajuta, de acasă, în pauzele dintre module și după finalizarea programului?

Această întrebare îmi amintește de povestea următoare:

<<Într-o zi, o femeie și fiul ei s-au dus la Ghandi. Femeia l-a rugat pe Ghandi să îi spună fiului ei să nu mai mănânce toată ziua zahăr. Ghandi i-a spus femeii să se întoarcă cu băiatul său peste două săptămâni.

După două săptămâni, mama împreună cu copilul au venit din nou în fața lui Mahatma Gandhi. Maestrul s-a uitat, cu seriozitate, drept în ochii băiatului și i-a spus:

–  „Dragul meu, nu mai mânca zahăr pentru că o să îți strici dinții!”

Femeia i-a mulțumit lui Ghandi și uimită l-a întrebat:

–  „Maestre, de ce nu i-ai spus vorbele acestea fiului meu acum două săptămâni?”

Mahtama Ghandi a zâmbit și i-a mărturisit:

–  „Nu am făcut-o pentru că acum două săptămâni încă mâncam zahăr.”>>

Dacă vrei să vezi o schimbare în copilul tău, atunci fă mai întâi o schimbare cu/în tine însuți! Cel mai bun mod de a-ți ajuta copilul este prin puterea exemplului. Nu îi poți cere să citească o carte dacă copilul nu te-a văzut niciodată citind sau dacă nu ai nici măcar o carte în bibliotecă.

O altă modalitate de a-l ajuta este prin intermediul jocului. De exemplu, poți inventa povești împreună cu el. În acest mod îi dezvolți creativitatea, cursivitatea în exprimare, varietatea vocală etc.

Un rol important în procesul de învățare este recompensa! Recomand ca fiecare părinte să sărbătorească împreună cu copilul său reușitele micuțului. Din păcate nici adulții nu sărbătoresc reușitele lor, cu atât mai puțin pe cele ale copiilor lor.

De ce este importantă recompensa/sărbătorirea? În primul rând, te ajută să crești stima de sine. În al doilea rând, se formează obiceiuri noi care conduc la comportamente noi. Și iată cum ajungem să ne schimbăm, în ciuda reticenței noastre la schimbare!

După finalizarea fiecărui modul, ofer feedback individual părinților, astfel încât să fie la curent cu evoluția copilului și să știe ce aspecte pot fi îmbunătățite. Sunt părinți care îmi solicită ajutorul și le ofer cu drag anumite sugestii pe care le consider potrivite pentru dezvoltarea emoțională a copiilor. 

  •  Cum ne poți ajuta după curs pentru a păstra beneficiile câștigate de copii?

M-am gândit deja la acest aspect și după cele 5 module, organizez o conferință pentru copii unde pot susține discursuri în fața părinților, bunicilor, prietenilor, colegilor de clasă. În cadrul conferinței copiii prezintă discursurile prin tehnicile învățate și exersate în cadrul modulelor. Copiii care au parcurs programul pot participa gratuit la orice conferință Junior Speech.

În plus, am simțit nevoia de a continua călătoria cu cei mici și am dezvoltat programe pentru avansați: Advanced Junior Speech și Master Junior Speech. Anul acesta (2020) doresc să organizez o tabără de dezvoltare personală la munte, dedicată tuturor copiilor care au participat la programele Junior Speech.

Țin legătura cu părinții pe grupul de Whatsapp și pe grupul privat de Facebook. Mulți dintre copiii care au finalizat programul Junior Speech, participă și la atelierele de creație bilunare organizate de mine împreună cu buna mea prietenă Diana Florentina Tulbure.

  • Cine este Florin Ungheanu în relația cu cei mici?

În primul rând, sunt un copil între alți copii! Ei îmi amintesc cum eram eu în copilărie: câteodată lipsit de încredere în mine, câteodată plin de energie și foarte dezinvolt, câteodată supărat din cauza comparației cu alți copii, urmărit de neputință și îndoială. Totodată sensibil, isteț, ambițios!

În al doilea rând, sunt prietenul lor! Îi ascult, mă joc împreună cu ei, ne distrăm și învățăm unii de la ceilalți. Stabilesc un raport cu fiecare dintre ei, o încredere reciprocă. Îmi deschid sufletul în fața lor, mă vulnerabilizez și ei implicit fac același lucru. Doar în felul acesta consider că putem interacționa sănătos.

În ultimul rând, sunt îndrumătorul lor, “proful cool”, care folosește alt limbaj și alte metode de învățare, diferite de cele cu care s-au obișnuit la școală. Copiilor le lipsesc modelele de urmat, mentorii. Ei sunt complet dezorientați din acest motiv. Așadar lucrez in fiecare zi nu doar să devin un prof mai bun, ci și un model de urmat, un model care să inspire și să motiveze.

Urmatorul modul al cursului Junior Speech este programat sa inceapa la Constanța din data de 8 februarie 2020.

Pentru mai multe detalii accesațihttps://florinungheanu.ro/junior-speech/.

Cum să ai succes la examenele Cambridge de limba engleză pentru copii.

În ce constă și când să începem pregătirea pentru examenele Cambridge?

Un examen Cambridge pentru copii complet conține 3 probe, de obicei susținute în această ordine:

  • Proba de ascultare, în care cel mic trebuie să demonstreze că înțelege instrucțiuni vorbite în limba engleză.
  • Proba de citire și scriere, în care va răspunde în scris unor instrucțiuni scrise pe foaia de test.
  • Proba de vorbire, susținută sub forma unui interviu cu un profesor special pregătit în acest sens.

Pentru a parcurge cu succes aceste probe copilul trebuie să aibă cunoștințe solide de vocabular și gramatică ale limbii engleze, toate descrise în manualele de pregătire pentru examen în acord cu nivelul pentru care copilul se pregătește. Accesează aici manualul corespunzător probelor Cambridge Young Learners, pentru copii de la 7 la 14 ani. Părintele poate bifa împreună cu cel mic lista de cuvinte din tabel pentru a se asigura că niciunul nu va deveni o surpriză în timpul vreuneia dintre probe. Atât vocabularul cât și gramatica se pot exersa cu teste online sau tipărite special concepute de Cambridge sau de către alte edituri, conform cerințelor de examen.

Timpul de pregătire pentru examen depinde de informația care trebuie acoperită dar și de exercițiile necesare înțelegerii de către copil a formatului examenului și a modului în care este de așteptat să răspundă pentru a primi punctaj maxim.

Un copil care nu are goluri în privința vocabularului și a gramaticii ar trebui să reușească în aproximativ 2 luni de lucru cel puțin o dată pe săptămână să înțeleagă și să își însușească și partea de format și cerințe.

Pentru examenele la nivel avansat pregătirea poate dura și mai mult de atât, în funcție de abilitățile copilului de a se descurca la  gândirea și redactarea compunerilor și a eseurilor, secțiuni obligatorii pentru copiii peste 12-14 ani.

Urmărește blogenglezacopii.ro. Seria articlolelor despre examenele Cambridge de limba engleză pentru copii continuă.

Aștept întrebările și comentariile tale!

Cum să ai succes la examenele Cambridge de limba engleză pentru copii.

Cum se desfășoară un examen Cambridge pentru copii

 

 

Examenele Cambridge sunt teste de cunoștințe la limba engleză pe care le poate susține cu ușurința orice copil, dacă are pregătirea necesară.

Poate părea simplu ca, dacă un copil are note mari la limba engleza, să considerăm că are o notă mare la testare asigurată. Acest lucru nu este întotdeauna valabil, sau este de cele mai puține dăți valabil. Orice examen sau verificare a cunoștințelor testează o componentă previzibilă, pe cea a informației acumulate de copil și a aplicării ei dar și o componentă mai puțin previzibilă, cea comportamentală și emoțională.

Ca să aibă succes, copilul trebuie să aibă cât mai multe informații despre ceea ce urmează să se întâmple în timpul examenului.

De obicei, examenul Cambridge de limba engleză pentru copii este împărțit în 3 secțiuni: Listening (ascultare), Reading & Writing (citire și scriere) și Speaking (vorbire). De asemenea, copilul trebuie să stăpânească în detaliu informațiile referitoare la fiecare dintre aceste secțiuni. Copil sau adult, cu cât cunoaștem mai multe despre ceea ce urmează să se întâmple, cu atât suntem mai puțin temători, deci ne stăpânim cu mai multă ușurință emoțiile.

În cursul probei de Listening (ascultare), copilului i se va oferi un test tipărit color cu mai multe rubrici, fiecare corespunzătoare unei secțiuni pentru care va primi instrucțiuni audio. El trebuie să fie familiarizat cu tipurile de întrebări sau aspecte care pot apărea în cerințele audio și să arate că a înțeles prin completarea pe hârtie a răspunsului.

In ce privește Reading & Writing (citire și scriere), testul tipărit conține și instrucțiunile de lucru, de data aceasta în scris. Copilul trebuie să le recunoască și să arate că a înțeles, răspunzând tot în scris.

Testarea conversației în limba engleză (speaking) se face printr-o discuție unu la unu cu un profesor special acreditat pentru astfel de examinări și constă într-un set de 3-7 întrebări pe baza de imagini în care copilul trebuie să identifice sau să descrie diverse obiecte.

Vedeți aici un model de test Cambridge pentru copii cu varste de la 7 la 10 ani, nivelul Starters.

„În ce constă și când să începem pregătirea pentru examenele Cambridge?” – este subiectul viitoarei mele postări. Urmărește blogul pentru a afla și mai multe despre examenele Cambridge pentru copii.

Dacă ai întrebări la care dorești să îți răspund pe această temă, te rog lasă-le aici, într-un comentariu.